مهمترین قطعات كامپیوتر برای بازی 

 وقتی به فكر خرید یك كامپیوتر جدید هستید یا می خواهید كامپیوتر خود را ارتقا دهید انتخاب صحیح قطعات سخت افزار بسته به كاربرد شما بسیار مهم است. بسیاری افراد برای كامپیوتر خود هزینه زیادی می پردازند در حالی كه آن را برای كارهای دفتری ساده و سبك استفاده می كنند و عملاً از قابلیتهای آن استفاده نمی كنند و بعضی افراد كامپیوتری می خرند كه پس از مدت كوتاهی مجبور می شوند قطعات مهم آن را عوض كنند چون جوابگوی نیاز آنها نیست لذا در این مقاله از مقالات آموزشی امین سیستم , شما را با قطعات مهم برای انتخاب كامپیوتری كه جوابگوی بازیهای رایانه ای باشد بیشتر آشنا كنیم. همانطور كه می دانید یك كامپیوتر تركیبی از قطعات مختلف میباشد و هر كدام از آنها در اجرای هر چه بهتر بازی مورد نظر شما نقش خاص خود را دارد حال به بررسی قطعات مؤثر در اجرای درست یك بازی رایانه ای می پردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:, | 17:1 | نويسنده : محسن امین زاده |

 

نوت بوک یا تبلت کدام برایم بهتر است؟

 این روزها دور، دور هوشمندها Smarts و قابل حمل هاست ، یا همان تبلت‌ها و نوت‌بوک‌ها، از این روست که بسیاری پایان راه رایانه‌های خانگی را اعلام می‌کنند. باتوجه به آن‌چه که از آمار به دست می‌آید، این گفته قابل تایید است. حال با این توضیح به این سوال می‌رسیم که تبلیت بخرم یا نوت بوک؟ این سوالی است که بارها برای شما پیش آمده است و شاید آن را از چند نفری هم پرسیده‌اید. هرچند نمی دانیم در این پرسوجو به چه نتیجه‌ای رسیده‌اید، اما در این مقاله  قصد داریم تا این دو دستگاه را در کنار هم قرار داده و با بیانی ساده از امکاناتی که به کاربر می‌دهند شما را به قضاوتی عادلانه دعوت کنیم.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:نوت بوک,تبلت, | 14:2 | نويسنده : محسن امین زاده |

 

گام به گام با مونتاژ كامپیوتر

   

 

آیا تا بحال یك كامپیوتر را از ابتدا تا انتها مونتاژ كرده‌اید؟ آیا تا به حال پیش آمده كه هارد سیستم را باز و یا به آن یك رایتر اضافه كنید؟

شاید بیشتر کاربران ، توانایی نصب یك قطعه را داشته باشند اما اینكه مراحل نصب و مونتاژ كامل یك سیستم به چه ترتیب است و هر قطعه چگونه باید نصب و راه اندازی شوند، مقوله‌ای دیگر است،
به همین دلیل و طبق درخواست عده‌ای از خوانندگان مبنی بر آموزش مونتاژ كامپیوتر بر آن شدیم تا مراحل مونتاژ را بصورت جزء به جزء اما به زبان ساده آموزش دهیم. امیدواریم این مقاله برای افرادی كه مشكلاتی پیرامون مونتاژ دارند كارآمد و مشكل گشا باشد.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:مونتاژ ,كامپیوتر, | 13:2 | نويسنده : محسن امین زاده |

 معرفی پردازشگرهای core i7

Core i7 اولین پردازشگر شرکت اینتل است که مدار کنترلر حافظه را در خود دارد، خاصیتی که پردازشگرهای AMD از زمان athlon 64 دارند. این پردازشگرها مانند core2duo و core2quad بر پایه ی ساختار هسته هستند اما با چندین مورد ارتقا که کیفیت عملکرد را بالاتر می برد(ریز ساختار نهالم). این خانواده ی cpu در سه سوکت متفاوت موجود هستند: LGA1366( ساختار حافظه ی سه کاناله و باس QPI ،( LGA1156( ساختار حافظه ی دو کاناله و کنترلر PCI Express 2.0 و باس DMI) و PGA988 برای لپ تاپ ها با خصوصیاتی مثل LGA1156.

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:core i7, | 21:2 | نويسنده : محسن امین زاده |

  سوئیچ KVM چیست؟



سوئیچ KVM کلیدی است که یک کی بورد، مانیتور و موس را بین دو یا چند کامپیوتر به اشتراک می گذارد. این تجهیز وقتی که می خواهید یک یا چند کامپیوتر یا سرور را از یک محل کنترل کنید بسیار مفید واقع می شود. با استفاده از یک سوئیچ KVMبه راحتی می توانید یک کیبورد، مانیتور و موس را در آن واحد به چندین کامپیوتر یا سرور متصل کنید. معمولا سوئیچ هایKVMمی توانند تا 64 کامپیوتر را کنترل کنند حتی می توانید به کمک آن سرور ها را کنترل نمایید.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:سوئیچ KVM, | 20:43 | نويسنده : محسن امین زاده |

 رم های DDR و DDR3 چه تفاوت هایی دارند؟

تغییر عمده

در سال ۲۰۰۸ اینتل پردازنده های i7 خود را عرضه کرد. این پردازنده ها با مادربوردهایی که به چیپست X58 مجهز بودند، سازگار بود. همزمان با ورود این مادربوردها نوع جدیدی از حافظه ها معرفی شد که DDR3 نامیده شدند.

در چند سال گذشته تمام صنایع تولید سخت افزار به DDR3 روی آوردند و در حال حاضر همه پروسسورهای اینتل و حتی پردازنده هایی که اخیراً توسط AMD تولید شده اند با مادربوردهایی که با DDR3 سازگار هستند، تطبیق داده شده اند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:DDR و DDR3, | 20:28 | نويسنده : محسن امین زاده |

 رم   و   Dual channel

نحوه عملكرد  رم (RAM) به گونه ای است كه مانع از كاركرد كامپیوتر با بالاترین سرعت ممكن می شود. علت این است كه سرعت cpu بیشتر از رم است و معمولاً برای ارسال اطلاعات به حافظه رم باید لحظاتی منتظر بماند. در طول این مدت انتظار cpu بی كار می ماند (البته این حرف كاملاً صحیح نیست ولی برای بیان منظور مناسب است). در یك كامپیوتر ایده آل رم باید به اندازه cpu سریع باشد. فن آوری Dual channel برای دو برابر كردن سرعت ارتباط بین حافظه رم و كنترلر حافظه (memory controller) ابداع شده است. كه نتیجه آن افزایش سرعت و كارایی كل كامپیوتر است. در این مقاله از سلسله مقالات آموزش سخت افزار سعی كرده ایم شما را بیشتر با Dual channel آشنا كنیم.

قبل از اینكه درباره نحوه كار Dual channel صحبت كنیم اجازه دهید نحوه اتصال رم به سیستم را توضیح دهیم.

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:Dual channel, | 19:53 | نويسنده : محسن امین زاده |

 راهنمایی برای خرید مودم ADSL


سلام!

می خوام به طور کلی دو کلمه درباره ی مودم های ADSL تایپ کنم.
قبل از شروع برسی مارک های پرفروش یه چند تا مسئله هست که باید توضیح داده بشه.ببینید مودم های 
ADSL چند نوع هستن :

1.مودم 
ADSL با پورت USB : این مودم ها بیشتر به درد کاربران خانگی میخوره که فقط یه سیستم دارن و سرشون هم تو لاک خودشونه.

2.مودم 
ADSL با پورت Ethernet : این نوع مودم بیشتر مورد استفاده ی کاربران خانگی هست که یک سیستم دارند و مایل هستن مودمشون رو به یک کارت شبکه متصل کنند.با این نوع مودم میشه اینترنت روبین دو تا N کامپیوتر به اشتراک گذاشت،البته یه خورده دردسر داره و باید یک Hub هم تهیه کنید.

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:مودم ADSL, | 19:47 | نويسنده : محسن امین زاده |

 

راهنمای خرید مانیتور و ال سی دی (LCD)

نمایشگرهای ال سی دی کمتر از یک چهارم فضای اشغال شده توسط یک CRT را اشغال میکنند و توان مصرفی آنها نیز تنها یک سوم CRT ها است . نمایشگرهای ال سی دی تصاویر واضحتری نیز ارایه می کنند و به دلیل ماهیت نمایش پیکسل ها در آنها ، چشم را کمتر اذیت می کنند . 

                    



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:خرید مانیتور, | 19:36 | نويسنده : محسن امین زاده |

 

راهنمای خرید کولر لپ تاپ

در این مقاله درباره علت مفید بودن یک کولر لپ تاپ و نحوه انتخاب یک کولر مناسب صحبت می کنیم.

وقتی که یک اتومبیل گرانقیمت لوکس می خرید حتما برای پارکینگ آن هم پیش بینی های لازم را خواهید کرد و نخواهید گذاشت اتومبیل شما در معرض آفتاب و باد و باران و گرد و خاك قرار گیرد به این ترتیب می خواهید از فرسودگی پیش از موعد یا صدمات ناخواسته جلوگیری كنید. درباره لپ تاپ هم این گونه است. اگر می خواهید لپ تاپ شما عمر مفید بیشتری داشته باشد كولر لپ تاپ یكی از گزینه هایی است كه درصدر توجه قرار خواهد گرفت.

اكثر لپ تاپ ها طوری طراحی شده اند كه كه گردش هوای مناسبی بین قطعات گرم آنها صورت نمی گیرد البته بخاطر طراحی فشرده یك لپ تاپ این امر تا حدودی اجتناب ناپذیر است. بنابراین لپ تاپ شما پیوسته دمای بالایی را تحمل می كند. حتی بیشتر لپ تاپ ها با اینكه پرسسور های كوچكتر و كند تری از یك كامپیوتر شخصی دارند باز هم گرمای زیادی تولید می كنند. مشكل دیگری كه اكثر لپ تاپ ها دارند این است كه ورودی یا خروجی هوا یا هر دوی آنها در زیر لپ تاپ قرار دارد. و كافیست لپ تاپ را روی پای خود یا سطحی نرم قرار دهید تا مسیر گردش هوا مسدود یا محدود شود. و دمای لپ تاپ به شدت افزایش یابد كار كردن در چنین شرایطی سبب ری استارت های ناخواسته، هنگ كردن، كند شدن و همینطور كاهش عمر مفید آن می شود. چاره این مشكل استفاده از یك كولر لپ تاپ است. كولر لپ تاپ دارای فنی است كه تغذیه خود را از USB لپ تاپ می گیرد. این فن گردش هوای لازم را فراهم می كند تا گرما را از اطراف لپ تاپ شما دور كند. اگر لپ تاپ شما قدیمی است و فقط یك پورت USB دارد برای افزایش پورت می توانید از هاب USB استفاده كنید. البته بعضی از كولر های لپ تاپ خود دارای یك هاب USB هستند.

ویژگیهای معمول یك كولر لپ تاپ خوب به شرح زیر است:

      1    ناپایداری لپ تاپ را كاهش می دهد.

 2    برای تامین تغذیه فن خود از USB لپ تاپ استفاده می كنند.

 3    احتیاج به باتری یا آداپتور ندارند.

 4    معمولا 2 یا 3 فن برای اطمینان بیشتر دارد.

 5    سر و صدای آن كم و حد اكثر 25.9 دسی بل است.

 6    معمولاً از پلاستیك یا آلومینیوم ساخته می شود.

بعضی از آنها یك لایه نرم در قسمت پشتی دارند تا جابجایی و گرفتن لپ تاپ برای فرد با راحتی همراه باشد. چنین تركیبی برای كسانیكه عادت دارند لپ تاپ را روی پای خود قرار دهند خیلی راحت نیست. قبل از خرید كولر باید احتیاجات خود را بررسی كنید و ببینید لپ تاپ خود را بیشتر در چه شرایطی استفاده می كنید آیا هنگام استراحت و یا در رختخواب لپ تاپ خود را استفاده می كنید یا آنرا روی میز كار قرار می دهید آیا در هوای پر از گرد و خاك استفاده می كنید آیا آب و هوای محلی كه در آن با لپ تاپ كار می كنید بسیار گرم است.هر چه تعداد فن ها و قدرت آنها بیشتر باشد گرمای بیشتری را تهویه می كنند ولی به همان میزان هم سر و صدای بیشتری تولید می كنند و گرد و خاك بیشتری به سمت لپ تاپ شما هدایت می كنند. اگر از لپ تاپ خود برای تایپ یا گشت و گذار در اینترنت و چك كردن ایمیل ها استفاده می كنید و محیط اطراف شما خیلی گرم نیست شاید كمتر به روشن كردن فن لپ تاپ احتیاج پیدا كنید ولی اگر با آن بازی های كامپیوتری آنجام می دهید یا از نرم افزار های سنگینی استفاده می كنید بیشتر به فن احتیاج پیدا خواهید كرد. در چنین شرایطی اگر محیط اطراف شما هم پر از گرد و خاك است می توانید از كولر های مخصوصی كه برای اینگونه محیط ها طراحی شده است استفاده كنید. این كولر ها فن ندارند و در داخل خود یك سیال خنك كن دارند.

یكی دیگر از مواردی كه باید مورد توجه قرار گیرد زاویه ای است كه كولر لپ تاپ به لپ تاپ شما می دهد آیا در این زاویه و در مكان هایی كه از لپ تاپ استفاده می كنید LCD لپ تاپ شما قابل دیدن است. پیشنهاد بنده این است كه هنگام خرید كولر لپ تاپ خود را همراه داشته باشید و آنرا در این شرایط امتحان كنید.

 



تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:کولر لپ تاپ, | 19:35 | نويسنده : محسن امین زاده |

  راهنمای خرید کارت صدا

کارت صدا چگونه کار می کند؟
                           



کارت صدا یکی از بردهای سخت افزاری استفاده شده در کامپیوتر است که باعث پخش (و ضبط) صدا می گردد. قبل از مطرح شدن کارت های صدا، کامپیوترهای شخصی برای پخش صدا، صرفا" از بلندگوی داخلی خود کامپیوتر استفاده می کردند. این بلندگوها انرژی مورد نیاز خود را از مادربرد کامپیوتر دریافت می کنند. (توضیحات بیشتردر مورد این اصطلاحات در سایر مقالات سایت میکرو رایانه) در اواخر سال 1980 استفاده از کارت صدا در کامپیوتر آغاز شد و همزمان با آن تحولات گسترده ای در زمینه کامپیوترهای چند رسانه ای ایجاد گردید. در سال 1989 شرکت 
Creative labs کارت صوتی (صدا) خود را با نام Creative Labs soundBlaster Cardعرضه نمود. در ادامه آن شرکت های دیگر تولیدات خود را در این زمینه عرضه نمودند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:کارت صدا, | 19:28 | نويسنده : محسن امین زاده |

 

راهنمای خرید ساب ووفر


مسائل پایه ای

اگر همواره این سوال برایتان پیش آمده که چه چیزي غير از صفحه نمایش بزرگ، رفتن به سینما را تجربه ای دلنشین می کند، بايدبگويم بخش عظیمی از آن به صدای جذابی برمی گردد که سیستم های صوتی ایجاد می کنند. یکی از مهم ترین بخش های این سیستم ها، ساب ووفر های قدرتمندیست که اتاق را می لرزاند. با ورود ریسیورهای فراگیر دیجیتال شما می توانید با خرید ست کامل اسپیکرها این تجربه ی سینمایی را در خانه ی خود داشته باشید. هرچند اگر یک ساب ووفر قوی اضافه نکنید، یکی از هیجان انگیزترین بخش های این تجربه ی سینمای خانگی را از دست خواهید داد.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:ساب ووفر, | 19:25 | نويسنده : محسن امین زاده |

راهنمای خرید پرینتر

چاپگرها یکی از قطعات جانبی کامپیوتر هستند که امروزه از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشند و تقریباً کارایی بالایی در کاربردهای مختلف دارند. معمولاً اکثر مردم به یک چاپگر برای استفاده شخصی در محیط کار و یا منزل نیاز دارند. ولی اکثر افراد در هنگام خرید، به علت کثرت مدل‌های مختلف چاپگر، دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌توانند چاپگر مناسب خود را انتخاب نمایند.
در مرحله اول، نوع چاپگر انتخابی بستگی به کاری دارد که شما می‌خواهید با چاپگر خود انجام دهید. مانند چاپ متن و تصاویر گرافیکی سیاه و سفید و یا رنگی، این عامل باعث تغییر در نوع چاپگر انتخابی شما می‌شود. مثلاً اگر شما به چاپ تعداد زیادی صفحات متنی احتیاج دارید، آن وقت برای شما یک چاپگر لیزری تک رنگ مناسب است. ولی برای تصاویر گرافیکی و عکس، دیگر نمی‌توانید از یک چاپگر لیزری سیاه و سفید استفاده کنید و نیاز به یک چاپگر رنگی جوهرافشان یا لیزری دارید تا بهترین کارایی را به دست آورید.
 
براساس نوع مصرف و کارایی، چاپگرها به ۵ نوع مختلف تقسیم می‌شوند:
۱ – چاپگرهای جوهرافشان ‌‌‌‌(inkjet)
2 – چاپگرهای لیزری سیاه و سفید ‌‌‌‌monochrome printer
3 – چاپگرهای لیزری رنگی ‌‌‌‌Laser color
4 – چاپگرهای چند کاره ‌‌‌‌Multifunction
5 – چاپگرهای قابل حمل ‌‌‌‌(Portable Printer)
در ادامه مقاله سعی داریم به طور اختصاری توصیفی کوتاه در مورد این چاپگرها ارائه ‌دهیم:


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:خرید پرینتر, | 20:58 | نويسنده : محسن امین زاده |

حافظه L2 cache چیست؟

حافظه L2 cache چیست؟
حافظه L2 cache بسیار بزرگتر و یكپارچه تر از L1 است این حافظه اطلاعات بیشتری را می تواند از رم دریافت كند. در پرسسور های نسل قدیم این حافظه جدای از چیپ اصلی یا روی مادربرد و یا روی برد مخصوص پرسسور (در پرسسور های قدیمی نسل پنتیوم 2) قرار داشت. در اصطلاح به این برد ها برد خواهر هم گفته می شد.

 با پیشرفت تكنولوژی حافظه L2 cache توانست بر روی خود پرسسور نصب شود و عملكرد آن در مقایسه با حافظه L1 cache بهتر شد. این حافظه سرعت حافظه L1 cacheرا ندارد ولی هنوز برای پرسسور سریع تر از رم است.

به طور سنتی حافظه L2 cacheدر خط مقدم قرار دارد. بنابراین پرسسور را به چیپ ست ها، north bridge و رم متصل می كند.
حافظه L2 cache احتیاج به چیپ بزرگتری دارد چون برای ساخت یك حافظه L2 cacheمعمولی به میلیون ها ترانزیستور نیاز است این حافظه از نوع SRAM ( رم استاتیك) است. بر خلاف رم معمولی كه از نوع DRAM یا رم دینامیك است. برای ساخت یك بیت DRAM احتیاج به یك ترانزیستور و یك خازن هست در حالیكه برای ساخت یك بیت SRAM حداقل به شش ترانزیستور نیاز دارید. بنابراین ساخت 256 كیلو بایت از حافظه L2 cacheنیاز به بیش از 12 میلیون ترانزیستور دارد.
بدیهی است كه هر چه حافظه های L1 و L2 بزرگتر باشند عملكرد پرسسور بهتر است ولی تولید كنندگان اصلی پرسسور ها یعنی Intel و AMD سعی می كنند قیمت محصولات خود را منطقی نگه دارند. در این رقابت AMD از حافظه L1 بزرگتری استفاده كرده است در حالیكه Intel سعی كرده از حافظه L1 با كیفیت تر و سریعتری استفاده كند.
یكی از خصوصیات مهم همه انواع رم تاخیر آنهاست. حافظه L1 از حافظه L2 تاخیر كمتری دارد و به همین دلیل است كه عملكرد بهتری دارد. وقتی كه حافظه cache بوسیله پروسسور دور زده می شود تا مستقیما اطلاعات را از رم بخواند تاخیر آن بیشتر می شود برای همین است كه از این حافظه ها استفاده می شود تا سرعت ارسال اطلاعات افزایش یابد. این اتفاق یعنی دور زدن حافظه cacheزمانی پیش می اید كه حافظه های cache L1, L2 هر دو معیوب باشند. و سرعت پروسس بسیار كاهش می یابد.
افزایش حافظه L2 cache باعث شده است كه كارایی پروسسور ها به مراتب بیشتر شده است چرا كه گاه مشاهده شده است فقط با افزایش ده درصدی سرعت كلاك و افزایش حافظه L2 cacheكارایی پروسسور تا 30 درصد بیشتر شده است.
برای پروسسور هایی كه در مقاصد خاص استفاده می شوند مانند سرور ها و ابر كامپیوتر های ساخت بازی های كامپیوتری و انیمیشن (رندرینگ) از حافظه L2 cacheبیشتری استفاده می شود در آنها صد ها میلیون ترانزیستور به كار رفته است.
خوب بنابراین اگر از كامپیوتر خود انتظارات زیادی دارید هنگام خرید CPU به حافظهcacheL2 بیشتر دقت كنید.


تاريخ : دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:حافظه L2 cache, | 17:45 | نويسنده : محسن امین زاده |

 

تفاوت میان نسل های حافظه: DDR در برابر DDR2 و DDR3

خرید کامپیوتر این روزها بسیار ساده شده و نیاز به آگاهی فنی خاصی ندارد. تنها کافی است برند تجاری مورد نظرتان را انتخاب کنید و لپ تاپ تان را از آن برند با توجه به بودجه مورد نظر خریداری کنید. اغلب اوقات اگر بخواهید به چیزی بیش از بودجه هم توجه کنید، تنها چند نکته مانند میزان رم، هارد، گرافیک و سی پی یو اهمیت پیدا می کنند.

 

در بازار دسک تاپ هم تقریبا به همین شکل است و شما با مراجعه به مغازه و اعلام قیمت مورد نظرتان لیستی را شامل قطعات مختلف دریافت می کنید و پس از توافق، چند ساعت بعد کامپیوترتان را تحویل می گیرید. اما اگر خودتان بخواهید سیستم تان را سر هم کنید، یا اینکه قصد ارتقاء لپ تاپ یا دسک تاپ تان را بدون مراجعه به تعمیرگاه ها و شرکت های کامپیوتری داشته باشید، داستان کمی فرق می کند.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:تفاوت حافظه: DDR و DDR3, | 17:27 | نويسنده : محسن امین زاده |

  تفاوت SATA و IDE

 

تکنولوژی دیسک سخت ( HARD DRIVE ) بر پایه پروسس موازی اطلاعات عمل می کنند و بدین معناست که اطلاعات به صورت بسته هایی به روشهاهی مختلف ( رندوم ) به باس اطلاعاتی فرستاده می شوند. اطلاعات از دیسک سخت در فاصله های زمانی کاملاً تصادفی می آیند و وارد باس اطلاعاتی شده و در نهایت به سمت مقصد نهایی می رود. IDE مخففIntegrated Drive Electronics می باشد همینطور که می دانید رابط IDE گاهی با عنوان ATAشناخته می شود که مخفف AT Attachment است.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:SATA و IDE , | 17:19 | نويسنده : محسن امین زاده |
ترفند جلوگیری از ویروسی شدن فلش
روش اول:
بطور خلاصه در این روش می‌خواهیم مقدار فضای خالی موجود در فلش را با یک فایل ساختگی یا Dummy پر کنیم تا هیچ فایلی نتواند درون فلش ذخیره و ایجاد شود. البته این روش زمانی کارآمد است که شما می‌خواهیداز اطلاعات داخل فلش مموری خود استفاده نمایید و نیازی به فضای خالی آن ندارید.


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:ویروسی شدن فلش, | 2:34 | نويسنده : محسن امین زاده |

 

پسوندها در کارت های گرافیکی شرکت Nvidia

 

 

 

 
                  پسوند ها در کارت های گرافیکی شرکت Ati 
 


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:کارت گرافیک, | 2:25 | نويسنده : محسن امین زاده |

 

بررسی جامع پورتهای مادربرد
در این مقاله، به بررسی پورتهای متصل به motherboard می پردازیم.
این پورتها از پشت کیس دیده شده و قابل استفاده اند. در شکل بالا که بسیاری از پورتهای معمول موجود در مادربردها را در خود دارد، یک پورت برای keyboard، یک پورت برای mouse، یک پورت parallel، دو پورت صدای S/PDIF برای کابلهای opticalو coaxial، یک پورت FireWire، یک پورت شبکه یا network، چهار پورت USB، شش پورت صدا و یک پورت آنتن wireless network دیده می شوند.
یک parallel port، اطلاعات را در حالت موازی انتقال می دهد که بیشتر برای پرینترهای قدیمی استفاه می شود. پورت صوتی یا S/PDIF یا همان Sony-Philips DigitalInterface به یک سیستم تئاتر خانگی متصل می گردد و کیفیت عالی صدا و خروجی کاملا دیجیتالی را فراهم می کند. پورت FireWire که IEEE 1394 هم نامیده می شود (بخوانید I-triple-E 1394 port) توسط دستگاههای پرسرعت multimedia نظیر بعضی دوربین های دیجیتالی استفاده می شود. یک پورت USB یا universal serial bus نیز می تواند توسط بسیاری ابزارهای ورودی/خروجی نظیر keyboard ها، printer ها، scanner ها و دوربین های digital استفاده شود.
علاوه بر پورتهایی که در بالا گفته شد، بعضی مادربردهای قدیمی، از پورتی با نام پورت سریال استفاده می کنند که اطلاعات را به صورت بیت به بیت ارسال می کند. از این پورت غالبا برای اتصال مودم اکسترنال یا اسکنر استفاده می شود. پورت سریال از نظر ظاهری شبیه پورت parallel است ولی پهنای آن کمتر است.
 


تاريخ : دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:پورتهای مادربرد, | 2:19 | نويسنده : محسن امین زاده |
بررسی 21 خطای کامپیوتر هنگام بوت
گاهی اوقات پس از روشن کردن کامپیوتر، به جای وارد شدن به ویندوز، یک پیغام خطا روی صفحه مشاهده می شود. این پیغامها برای خود معنای خاصی دارند که در صورت دانستن آن معنی، حل کردن مشکل بسیار آسان خواهد بود. در زیر، عمومی ترین این پیغامها را به همراه معنای آنها مشاهده می کنید:
 


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:خطای بوت, | 2:15 | نويسنده : محسن امین زاده |
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
  • قالب بلاگفا
  • قالب ميهن بلاگ